5/7/11

Dinner, Bridal Show & Roses

The Dinner

 (Appetizing brownies)
At first, I didn't really want to go to this dinner because it costs me probably 3 Vincci heels and a Harajuku dress..
(mmg x la for dinner!)

It took me some time to find out that En. Khairul Azman yg baik hati has paid the fees for me..
So last night at 8pm, we arrived at Putrajaya International Convention Centre, PICC.. Cari parking (xpa, x teruk mcm kat Midvalley!) and masuk immediately g toilet (ala, nak tacap2 sikit~)..After that, we entered the hall~
First impression, GRAND & dan2 nak buat wedding kat sini~ (boleh ke?)
The theme of the dinner is FUTURISTICS, so ramai jugak la yg pakai dresses and costumes yg unique (or..should I say weird?) ;))
Inspired sebab dapat tengok business partners naik pentas dapat anugerah and pengiktirafan five figures earners..
(Wah3~ Kalau nak cerita pasal dorg, mmg x habis sebab semua hebat2 belaka.. So kat sini harapan aku ialah untuk berjaya dalam perniagaan aku, bersama-sama dgn En. Khairul Azman.. Amin~)

There are some other things yg aku suka about this dinner:
1) Well planed..most guests, props and technical were all about 'FUTURISTICS'
2) Inspiring; in sense all the five figures earners are all of same age..
3) Sedar yg aku ada peluang untuk berjaya macam org lain; sekarang tinggal aku nak berusaha atau x je.. Dengan doa dan cara yg betul, InsyaAllah..=)
4) Membuka minda aku yg selama ni sempit.. Ramai yg salahkan mak bapak x mampu provide best education and fulfill your desires..
"Sama dengan aku jugak time kecik2, kenapa org lain dapat Barbie doll, tp aku dapat mainan cikai pasar malam? Salahkan abah, salahkan ibu.. Org lain main anak patung, boleh tukar2 dresses, tp aku main patung kertas dgn jiran.. Nak nangis pun ada bila main.. X syok langsung~ Last2 main daun inai, tumbuk2 and tepek kat dinding rumah org.. Sapa duk umah bawah, mmg nasib la aku attack..(Ye, aku ngaku aku buat onar dulu n sekarang..ada masalah jumpa aku personal~)"

Lagi satu cerita...
Amelia Ang, 19 years old..Bought her first car, a Fairlady..Dia berjaya ketika memulakan perniagaan ini pada umur 18 tahun..Sila nafikan fakta ini, deep down, you're arrogant! 
(Hah, aku nak pakai kereta pun duk berebut dengan Mama and Abah lagi..huwaa~)

Aku x menyesal berebut and bersusah payah dulu..
Sebab bila dah berjaya nanti, banyak yg aku boleh cerita kat anak-anak aku, murid-murid aku..(ecehh~)
Kalau sweet sangat journey tu, nak cerita kat orang pun x syok, kan? (^^)
Peluang ada di mana-mana, cuma kita sendiri yang perlu cari dan ambil risiko~ =)

---Bridal Show---
Haa..ni lagi satu benda yg aku suka other than business.. WEDDING EXPO..(this is way better than Midvalley's festival)  =)
Kebetulan, ada pameran kat PICC..Before the dinner starts, we went to usha-usha wedding cards, pelamin and also baju pengantin..Semua cute; rasa macam nak pakai semua je on my wedding day (kalau ada yg muat laa~)
Dah ada dah wedding card yg cantik and cheap..plus, utk VIP pun worth the price..
Mentah lagi dalam pengrusan wedding, but then again kalau x start usha-usha, bila lagi? =) harap dimurahkan rezeki kami; Amin~
(change to gatai mode)

---The Roses---
Last but not least, THANK YOU to En. Khairul Azman who gave me these sweet roses after the sort of 'romantic' dinner? =) I love you so much and  harap dimurahkan rezeki selalu, sayang..(^__^)


Ok, till then peeps! 

P/S: Some may argue money is not everything..
I'd say everything needs money..=)

3 Ore Oyap -->>:

Unknown said...

nak jugak hoiiiii.....jelesnye dpt roses!

Farhana Azmira said...

loves this... waaa.... =)

WindchillJay said...

bella: hehe..esok kompom la dapat~ =)) t aku habaq kat syamer..hehehe~

ann: that surprise sgt best~ hehehe.. next time jom p wedding expo together.. one of the best parts: promoter bagi pamphlets kuruskan badan..(^__^) cool x?

Post a Comment