2/15/11

Aku Nak Kawen! (ouh, sangat la tipikal)




Sapa la yg xnak kawen, kan?

Bila aku ikut mama g kenduri students dia

(saje je aku nak sebut 'students' =>> dorg M U D A!)

aku terfikir, bila la masa aku nak tiba...

(aku =>> kawen??)

Hah, aku da siap fikir hantaran dah, yg penting mesti ada cekelat Ferrero Rocher (tul ke idok aku ngeja ni) or Toblerone.

Then, dulang yg ade cekelat tu aku nak sorok! =>> x nak anak2 buah n cousin cenonet aku makan!

(aku taw, aku mmg jahat ponn)






Heheh, kopak la duit nak beli cekelat besor cenggini...sapa2 yg nak sponsor aku nti dpersilakan la yerpp~(^____^)"

Ok, aku memang suka merepek!

Sebelum aku habiskan vlogging session for today, ni aku nak share info2 persediaan sebelum kawen.

Still, info yg amat tipikal sebab aku pun bukan dalam perancangan yg serius...ok, here it goes!

1. Persetujuan Omma n Oppa!

Hoh! Yg ni kadang2 boleh jadi haru sebab bapak pompuan

x bagi permission nak berkahwin (uhh, mcm family aku je?).

Jgn sentap dulu, guys. Mesti ada sebab-musababnya; for example budak lelaki tu xde pekerjaan tetap atau masih belajar. (See, positive x aku?).

Soalan killer mak bapak kepada pihak lelaki berstatus penganggur/pelajar ialah:

"Ko nak bagi anak aku makan pasir ke???". (can be literally)

Hoh, bila mak bapak dah cakap mcm ni jgn la ambil keputusan nak kawen lari.

Sabar dan sentiasa ingat semuanya mesti ada hikmah.

Berbincang itu amat penting ye mak inchek mak inchek sekalian~

Mak bapak kena la dengar dulu apa yg anak-anak cenonet ni nak cakap.


Umur tua x menjadikan seseorang itu matang yerp! (this point is debatable =>> aku taw aku menang nanti)

Gunakan pihak ketiga untuk berikan pandangan.

Mengikut observation aku yg x berapa nak pandai n x cukup ilmu ni, org ketiga selalunya lebih rational dalam memberikan pendapat/pandangan sebab diorang x memihak kepada sesiapa.

***********

Ok, apa yg aku tulis ini hanya luahan perasaan n pandangan aku terhadap benda-benda yg aku observe.

Kalau penulisan aku dianggap ancaman pada mana-mana pihak, sila confront dengan aku yeh~

Benda boleh bincang ma...okeh?

.

.

.

~XOXO~



*Kalau bapak aku jumpa aku tulis ni, abes la~~

1 Ore Oyap -->>:

Fatien Atyrah said...

haha.. gud one! insyaAllah kalo da smpai jdoh tuh, you will get married.. n at that point, dont forget to invite me plak.. haha

Post a Comment